De nye tog vil kunne køre 100 km/t og medtage 266 passagerer
Der bliver halvtimedrift på direkte forbindelse til Aarhus, evt. 4 x i timen i myldretid
Hvis man skal til Skejby, skal man skifte i Lystrup (få minutters ventetid ifølge planen..)
Letbanen skal finansieres af besparelser på busdriften (1:2, og 80.000 timer i alt)
Linje 100 ændres fra at køre hvert kvarter til i stedet hvert 20. minut, ellers ingen ændringer på denne linje
Banen weekendlukkes fra 5.3.16 og lukkes helt 28.8.16
Erstatningskørsel med busser og teleløsninger skal fastholde folk i den kollektive transport
Rejsetiderne forventes at blive som med toget
Endnu ikke godkendt, men der er forslag om nye rutebilruter (skal i høring):
83 fra Grenå, Kolind mv. med skift ved Margueritten (timedrift)
84 via Løgten
85 over Hjortshøj og Lystrup
DSB ejer perronanlæg → der kommer ingen forbedringer eller tilpasninger af disse
Den nye tunnel i Skødstrup er ikke lagt ind i letbaneprojektet
Vision: Park & Ride-anlæg ved Løgten station → P-hus, butikker m.v.
Midt Trafik overvejer at indsætte direkte busser i myldretiden (dubletter)
Aftenbetjeningen forventes at blive som nu
Rigmor Korsgaard kender godt vores behov i Studstrup, men afviser, at vi kan få natbusbetjening igen
Der skal køres med dobbelte togsæt i myldretiden (2 x 250 passagerer)
Der vil ikke kunne medtages cykler, da toget er for smalt