Noter fra letbanemødet 17. september 2015 i Skødstrup Midtpunkt

De nye tog vil kunne køre 100 km/t og medtage 266 passagerer

Der bliver halvtimedrift på direkte forbindelse til Aarhus, evt. 4 x i timen i myldretid

Hvis man skal til Skejby, skal man skifte i Lystrup (få minutters ventetid ifølge planen..)

Letbanen skal finansieres af besparelser på busdriften (1:2, og 80.000 timer i alt)

Linje 100 ændres fra at køre hvert kvarter til i stedet hvert 20. minut, ellers ingen ændringer på denne linje

Banen weekendlukkes fra 5.3.16 og lukkes helt 28.8.16

Erstatningskørsel med busser og teleløsninger skal fastholde folk i den kollektive transport

Rejsetiderne forventes at blive som med toget

Endnu ikke godkendt, men der er forslag om nye rutebilruter (skal i høring):

83 fra Grenå, Kolind mv. med skift ved Margueritten (timedrift)

84 via Løgten

85 over Hjortshøj og Lystrup

DSB ejer perronanlæg → der kommer ingen forbedringer eller tilpasninger af disse

Den nye tunnel i Skødstrup er ikke lagt ind i letbaneprojektet

Vision: Park & Ride-anlæg ved Løgten station → P-hus, butikker m.v.

Midt Trafik overvejer at indsætte direkte busser i myldretiden (dubletter)

Aftenbetjeningen forventes at blive som nu

Rigmor Korsgaard kender godt vores behov i Studstrup, men afviser, at vi kan få natbusbetjening igen

Der skal køres med dobbelte togsæt i myldretiden (2 x 250 passagerer)

Der vil ikke kunne medtages cykler, da toget er for smalt